ျငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႔ အမ်ိဳးသားေရး ကဗ်ာဆရာႀကီး ဒဂုန္တာရာ
က်ေနာ္တို႔ႏိုင္ငံမွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေဇာင္းေပးေဆာ္ၾသလုပ္ကိုင္ၾကတဲ့ အသင္းအဖြဲ႔ေတြ ရွိခဲ့ပါတယ္။ လက္ရွိကာလမွာလည္း ရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဘယ္လို အယူအဆကို အေျခခံထားရမယ္၊ ဘယ္လိုနည္းဟန္မ်ိဳးနဲ႔ တိုင္းျပည္ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ကမၻာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရေအာင္ ေဆာင္ရြက္ၾကရမယ္ဆိုတဲ့ မူ၀ါဒအရ၊ နည္းပရိယါယ္အရ ေရရာတိက်စြာ ခ်မွတ္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္တဲ့ အသင္းအဖြဲ႔က အင္မတန္ရွားပါတယ္။ အဲဒီအသင္း အဖြဲ႔ေတြကို ေခါင္းေဆာင္ၾကသူေတြ ကိုယ္တိုင္ကလည္း အဲဒီ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အေျခခံမူ၀ါဒပိုင္းနဲ႔ နည္းဟန္ပိုင္းမွာ ရွင္းလင္းတိက် ျပတ္သားျခင္းမရွိပဲ အျမင္ေတြ ရႈပ္ေထြးေနေလ့ ရွိပါတယ္။
ဒီလို ၿငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး တိက်မွန္ကန္တဲ့ မူ၀ါဒ မရွိတဲ့အခါ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကိစၥ၊ အမ်ိဳးသားေရးကိစၥ အၾကပ္အတည္းျဖစ္ၿပီး အဲဒီအၾကပ္အတည္းက လြတ္ေျမာက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ဖို႔ ဆံုးျဖတ္ၾကတဲ့အခါ ကိုယ့္မွာရွိတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ မူ၀ါဒက ရႈတ္ေထြးေန မွားေနျပန္ေတာ့ အဲဒီ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႔ အမ်ိဳးသားေရးအၾကပ္အတည္းကို ျဖတ္တဲ့အခါ နည္းဟန္အမွား ရပ္တည္ခ်က္အမွားေတြ ျဖစ္ကုန္ၾကရျပန္တာေပါ့။
ဥပမာ က်ေနာ္ တစ္ခုေျပာပါမယ္။ ၁၉၅၇ ခုႏွစ္ထဲမွာ ဆိုဗီယက္သံခ်ပ္ကာကားေတြ ဟန္ေဂရီႏိုင္ငံထဲ၀င္လာတဲ့အခါ ျမန္မာႏိုင္ငံက ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအဖြဲ႔အစည္းႀကီးျဖစ္တဲ့ ‘ကမၻာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကြန္ဂရက္(ျမန္မာႏိုင္ငံ)’ မွာ အဲဒီ ဟန္ေဂရီအေရးအခင္းအေပၚ ဘယ္လို ရႈျမင္သံုးသပ္ ရပ္တည္ၾကမလည္းဆိုတဲ့ စိန္ေခၚမႈကို ႀကံဳရပါတယ္။ ဆိုဗီယက္အစိုးရရဲ႕ အေၾကာင္းျပခ်က္က ဟန္ေဂရီ အရင္းရွင္ဘက္ေတာ္သားေတြရဲ႕ရန္က ကာကြယ္ဖို႔ ကမၻာ့ဆိုရွယ္လစ္ကမၻာကို ကာကြယ္ဖို႔ ကမၻာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ကာကြယ္ဖို႔ အခုလို ဟန္ေဂရီျပည္ထဲ ဆိုဗီယက္တပ္ေတြ ၀င္ေရာက္လာရတာျဖစ္တယ္လို႔ အေၾကာင္းျပပါတယ္။
ဒီတုန္းက ‘ကမၻာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကြန္ဂရက္(ျမန္မာႏိုင္ငံ)’ ရဲ႕ အမႈေဆာင္အဖြဲ႔က ဒီျပႆနာကို သံုးသပ္တဲ့အခါ တဦးတည္းေသာ အမႈေဆာင္အဖြဲ႔၀င္ကလြဲၿပီး က်န္ အမႈေဆာင္အားလံုးက ဟန္ေဂရီႏိုင္ငံထဲ က်ဴးေက်ာ္၀င္ေရာက္လာတဲ့ ဆိုဗီယက္တပ္ေတြကို ေထာက္ခံၾကပါတယ္။ ႏိုင္ငံတကာ ဆိုရွယ္လစ္ေသြးစည္းညီညြတ္ေရးအတြက္၊ ကမၻာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ကာကြယ္ဖို႔ျဖစ္တယ္လို႔ သံုးသပ္ၿပီး ေထာက္ခံၾကတာပါ။ ဟန္ေဂရီျပည္ထဲ ဆိုဗီယက္တပ္ေတြ ၀င္ေရာက္တ့ဲ့ကိစၥနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး က်န္အမႈေဆာင္အားလံုးကိုဆန္႔က်င္ကာ တဦးတည္း ကန္႔ကြက္တဲ့သူကေတာ့ ကဗ်ာဆရာႀကီး ဒဂုန္တာရာပါပဲ။
ဆရာဒဂုန္တာရာကေတာ့ ႏိုင္ငံတခုခ်င္းစီရဲ႕ အခ်ဳပ္အခ်ာအာဏာကို ထိပါးတဲ့ကိစၥလို႔ ရွင္းရွင္းျပတ္ျပတ္ပဲ ေထာက္ျပပါတယ္။ ဘယ္လိုညီညြတ္ေရးမ်ိဳးမဆို အမ်ိဳးသားမ်ား လြတ္လပ္မႈကို ထိခိုက္ၿပီးမွ ညီညြတ္ေရးရေအာင္လုပ္ရင္ မွားတဲ့အေၾကာင္း၊ ကမၻာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို မွန္ကန္စြာ ကာကြယ္ရာမေရာက္ဘဲ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးပ်က္ျပားေစႏိုင္ေၾကာင္း ေထာက္ျပပါတယ္။ ေနာင္ၾကေတာ့လည္း ဒဂုန္တာရာ မွန္ကန္ခဲ့သည္ဆိုတဲ့ တကယ့္ သမိုင္း၀င္ အျဖစ္အပ်က္တစ္ခုအေနနဲ႔ လူေတြ သိလာၾကရတဲ့ကိစၥပါ။
ဒီေနရာမွာ ဆရာဒဂုန္တာရာဟာ ဘယ္လိုနည္းနဲ႔ အဲဒီ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆိုင္ရာ အမ်ိဳးသားေရးဆိုင္ရာ အယူအဆအမွန္ကို ဆြဲကိုင္ထားႏိုင္ခဲ့သလည္း။ ပထမဦးစြာ သတိျပဳမိတဲ့အခ်က္က ဆရာႀကီးဒဂုန္တာရာဟာ အလွ၀ါဒီ ျဖစ္လို႔ပါပဲ။ အထူးသျဖင့္ သဘာ၀အလွအပမ်ားကို စူးစူးနက္နက္ ခံစားယဥ္ပါးလြန္းတဲ့ သူ႔ရဲ႕ႏွလံုးသား ဓါတ္ခံ အေျခအေနက ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကိုလုိလားတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးပ်က္စီးရာပ်က္စီးေၾကာင္းကို ဆန္႔က်င္တဲ့သူ ျဖစ္လာခဲ့တဲ့သေဘာလို႔ ယူဆမိပါတယ္။
ေကာင္းပါၿပီ။ သဘာ၀အလွတရားကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးရာက ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသမားျဖစ္လာတာေတာ့ မွန္ပါၿပီ။ ဒါဆိုရင္ စစ္မွန္တဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရေအာင္၊ တခါ ရရင္လည္း တည္ၿမဲေအာင္ထိန္းသိမ္းထားႏိုင္ဖို႔ ဘယ္လို ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆိုင္ရာ အယူအဆကို ဆရာႀကီးဒဂုန္တာရာ ကိုင္စြဲထားခဲ့သလဲ။
ဒီေနရာမွာ ဆရာႀကီးဟာ မတူကြဲျပားျခားနားျခင္း သေဘာသဘာ၀ကို သြားၿပီး ျမင္ပါတယ္။ ကမၻာႀကီးဟာ ဗဟုအဖြဲ႔အစည္းႀကီးျဖစ္တယ္။ ဗဟုအဖြဲ႔အစည္းႀကီးတစ္ခုအေနနဲ႔ သြားေနတယ္။ ဗဟုအဖြဲ႔အစည္းႀကီးဆိုတဲ့ ဒိဌသေဘာနဲ႔ အသက္ရွင္ေနတာျဖစ္တယ္။ ဒီေတာ့ မတူကြဲျပားျခားမႈ ရွိေနတယ္၊ မတူကြဲျပားျခားနားမႈဟာ ပကတိတရားျဖစ္တယ္ဆိုတာ သူျမင္လာတယ္။ ဒီလို မတူကြဲျပားျခားနားျခင္းကို အသိအမွတ္ျပဳလိုက္တာနဲ႔တၿပိဳင္နက္ ႏွစ္ခုအနက္ တစ္ခုမရွိရင္ က်န္တစ္ခုလည္း မရွိႏိုင္ဘူးဆိုတဲ့ သေဘာတရားကိုလည္း ဆုပ္ကိုင္မိတယ္။
ဒီေတာ့ကာ မတူကြဲျပားျခားနားသူအခ်င္းခ်င္း ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ အတူယွဥ္တြဲေနထိုင္ေရးသည္ ကမၻာႀကီးတည္ၿမဲေရး၊ တည္ၿငိမ္ေရး၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရဲ႕ ေသာ့ခ်က္အယူအဆျဖစ္တယ္ဆိုတာကို သြားေတြ႔တယ္။ မတူကြဲျပားျခားနားစြာ တည္ရွိေနၾကတဲ့ လူမ်ိဳးေတြ၊ ႏိုင္ငံေတြရဲ႕ အေနအထားကို ထိခိုက္ခံလို႔မရဘူး၊ လူမ်ိဳးမ်ားရဲ႕ သီးျခားသေဘာေဆာင္တဲ့ အခြင့္အေရးမ်ား ႏိုင္ငံမ်ားရဲ႕ အခ်ဳပ္အခ်ာအာဏာကိစၥ။ ဒါေတြကို ဆရာႀကီးက အသိမ္ေမြ႕ဆံုး အနက္နဲဆံုး ကိုင္ဆြဲလိုက္ႏိုင္လာခဲ့တယ္။ ဒီိလိုနဲ႔ပဲ ဆရာႀကီးဟာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အမ်ိဳးသားေရးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အၾကားအျမင္ေပါက္တဲ့ ကဗ်ာဆရာႀကီးျဖစ္လာခဲ့ေတာ့တာပါပဲ။
ဒီလိုဆင္ျခင္မိ ေတြးေတာမိတဲ့အခါ ဒါေၾကာင့္မို႔သာ ဒီလိုအေတြးအေခၚအယူအဆ ရင့္သန္တဲ့သူမို႔သာ ‘လြတ္ၿငိမ္းခြင့္’ လို ကဗ်ာမ်ိဳး၊ ‘ဒိုင္ႏိုေဆာႏွင့္ပန္းလိပ္ျပာ’ လိုကဗ်ာမ်ိဳး ေရးဖြဲ႔သြားႏိုင္ခဲ့တာ ေရးရဲခဲ့တာျဖစ္တယ္လို႔ ေလးနက္စြာ ဆင္ျခင္မႈမိပါတယ္။
ဆရာႀကီးဒဂုန္တာရာသည္ကား ျမန္မာ့စာေပသမိုင္း၊ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးသမိုင္းတြင္ အင္မတန္ခက္ခဲသိမ္ေမြ႕လွသည့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆိုင္ရာ အယူအဆအမွန္ကို ဦးစြာပထမ ထိုးထြင္းသိျမင္ႏိုင္ခဲ့သူ၊ အင္မတန္ႀကီးျမတ္တဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသူေတာ္စင္ ကဗ်ာဆရာႀကီးျဖစ္ေၾကာင္း ဒီေဆာင္းပါးနဲ႔ ေလးစားျမတ္ႏိုးစြာ ကမၺည္းထိုးလိုက္ပါတယ္။
'열린게시판' 카테고리의 다른 글
[스크랩] 이기형 시인 2주기 추모 시 낭송회 안내 (0) | 2015.06.08 |
---|---|
[스크랩] 고 이기형 통일시인 추모시낭송회 초대합니다 (0) | 2015.06.04 |
[스크랩] 독서의모든것 (0) | 2015.04.22 |
[스크랩] 2014년 창작21 신인상 시상식 및 송년회가 다음과 같이 열립니다. (0) | 2014.12.02 |
[스크랩] 김규동 시인 추모 2주기 문학강연과 시 낭독회(삼정문학관) (0) | 2014.11.17 |